måndag, december 06, 2010

Pampers vs Libero, vilken blöja är bäst

98st blöjor för 99kr på ICA Maxi

Den första: Libro strl 2 (med lilla kaninen på)
Den andra: Pampers strl 2 (med lilla elefanten på)
Vi har gått över för strl 1 till strl 2 på blöjor nu, så nu läcker de aldrig.

Libero: Ganska tjock blöja, bra längd, dvs går en bra bit  upp på mage och rygg. Riktigt bra uppsugningsförmåga vilket gör att Antons rumpa aldrig blir röd.

Pampers: En relativt tunn blöja, blir väldigt uppsvälld när den är full. Innehåller någonting som gör Antons rumpa jätte jätte röd varje gång han använder den.

Rent generellt så är Liberos blöja mer som en tjock nattbinda medans Pampers känns mer som ett trosskydd.

15 kommentarer:

  1. Vi som älskar pampers! hahaha Liberos va så hårda mot hennes hud, hon fick massa märken! Skönt att det finns olika blöjor!:D

    sv: tack! Visst kändes det lite som att hon skrek geronimooo!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :)

    Ang blöjorna. vi tycker bäst om Libero, alltid gjort! Tycker dom är mycket bättre när det gäller allt.

    (lising.blogg.se)

    SvaraRadera
  3. Tyckte bäst om libero som bebisblöja. Pampers var preparerade med något som jag fick eksem i händerna av. När de blir så stora att de använder byxblöja är dock pampers mycket smidigare och bättre.

    SvaraRadera
  4. Libero rules :)

    Lillan har använt det sen hon föddes. Har provat andra märken men hon får röd rumpa direkt.

    SvaraRadera
  5. Åh tack snälla ;-) känns overkligt att vi snart ska flytta in.

    Grattis till er lille son, sååå söööt :)
    Kram sofie

    fianandersson.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Fast det är ju så svårt att veta, på vissa bebisar passar ju inte storlek 50 alls, det är ju så olika. Många har sagt åt mig att inte ens köpa storlek 50 alls, xmen det har jag gjort ändå :) Kram

    SvaraRadera
  7. Libero använder vi, men i början tyckte jag bättre om pampers eftersom new baby har sånt där nät som fångar upp bajset och då blir det inte lika kladdigt. När de är nyfödda nr 2:ar dem rejält ju... Men som du själv märkt är libero mycket torrare, och jag gillar att de inte använder någon lotion eller annat skit, så nu tänker jag bara köra på libero fram tills potträning.

    SvaraRadera
  8. Heheh bra beskrivning ;) Men vi har hittills gillat bäst Pampers men nu verkar Libero också funka rätt så bra. Har nog mycket med att göra hur barnet är och hur det växer. :)

    SvaraRadera
  9. Tack för ditt tips, lite ovanligt men ett väldigt bra kan jag tänka mig :)

    Har ju inte så mycket erfarenhet av blöjor ännu men har köpt hem Liberos, mest för att jag hade massa kuponger hos dem! Men när jag skrev om det på bloggen fick jag massa kommentarer och skulle av dem säga att det var 50/50 mellan Pampers och Libero :)

    SvaraRadera
  10. Jag säger LIBERO utan tvekan, de är helt parfymfria och svanenmärkta! Pampers luktar kemikalier...

    SvaraRadera
  11. Tack så mycket! Vad glad jag blev av din kommentar. Din blogg är också jättefin!

    SvaraRadera
  12. Libero är helt klart en bättre blöja än Pampers när bebisen är liten. Pampersblöjorna läckte alltid för oss vilket resulterade i extra mycket tvätt och stök.

    SvaraRadera
  13. Pampers innehåller dessutom bensinrester!

    SvaraRadera