måndag, november 08, 2010

Vecka 39+3 (4 dagar kvar till BF)

Just nu:
Tittar på project runway och äter granatäpplen

Humör:
Dåligt, jag är irriterad och arg hela tiden, magen känns jätte tung och jag behöver vila så fort jag rör mig. Känns som om jag är sjuk fast det är inget jag kan göra för att må bättre.

Sömn:
Jag sover ca 1h per kväll mellan 03.00-04.00 är vaken till kl 07.00 och sover sedan från 7.00-12.00. Känns som om jag har vänt på dygnet. Detta kan bero lite på att jag har fått lite gravidklåda, dvs hela kroppen kliar non-stop under kvällstid (?)

Känslor inför förlossningen:
Känns overkligt, jag kan inte se mig själv som mamma. Tror på något sätt att allt detta ska bara försvinna... Kan inte fatta att jag kommer bli mamma under november månad, är inte ens nervös för att allt känns så surrealistiskt.

3 kommentarer:

  1. Har oxå klåda på kvällarna. Min bm rekomenderade Tavegyl och det fungerar toppen för mig. Hoppas på att mini kommer snart
    Elin

    SvaraRadera
  2. Håll ut Anna! Jag vet PRECIS hur det känns dagarna innan bf! Snart, snart, snart! :)

    SvaraRadera
  3. hua, nedräkning är jobbigt och att gå över tiden suger. Håller med om att det känns overkligt att man ska bli mamma. Tänk att det ska bo en bebis här, förhoppningsvis snart!

    vi får bita ihop o stå ut antar jag.

    SvaraRadera